Hummer EV’nin pili Honda Civic’ten daha ağır
General Motors, Hummer markasını bir elektrikli kamyon olarak diriltmeye karar verdiğinde, adaşı gereği, yine de aşırı büyük bir şey alacağımızı biliyorduk. Ancak Hummer EV’de kapsanan kamyon şişkinliği miktarına yeterince hazır olduğumuzu düşünmüyorum.
İlk olarak Car & Driver tarafından tespit edilen Çevre Koruma Ajansı ile GM tarafından dosyalanan test verilerine göre GMC Hummer EV, 4110 kg’lik göz yaşartıcı bir hızla geliyor. Bu, geçen yaz meraklı site GM Trucks tarafından ilk kez bildirilen 9,046 libreden birkaç kilo daha ağır.
Ama beni asıl şaşırtan sayı bu değildi. Kornealarımı gerçekten çalan, Hummer EV’nin pilinin toplam ağırlığı olan 1325 kg idi. Bu koca bir Honda Civic’ten daha ağır, Subaru BRZ’den daha hantal, Ford Fiesta’dan daha sarkık. Bu bir buçuk atıştırmalık.
Bakın, burada oturup Hummer EV’nin devasa boyutları karşısında şok olduğumu iddia etmeyeceğim. Sonuçta, bu acayip bir Hummer. Arnold Schwarzenegger tarafından ünlenen isim levhasını taşımak için zarif, Avrupa tarzı bir akıllı araba mı bekliyordunuz?
Ancak EV patlamasını çevreleyen genel hype içinde kaybolan bir konu gibi görünüyor. Başkan Joe Biden, siyasi yıldızını şu anda otomobil endüstrisinde kirli gaz motorlarından daha temiz elektrik motorlarına doğru gerçekleşen büyük değişime bağladı – bu yeni EV’lerin yaşadığı gereksiz boyutları büyük ölçüde görmezden geliyor.
Elbette elektrikli araçlar genellikle içten yanmalı motorlu muadillerinden daha ağırdır. Ancak birçok insanın unuttuğu şey, daha ağır araçların, herhangi bir egzoz emisyonu yayarlarsa da, hafif araçlara göre doğası gereği daha fazla kirletici olduğudur. Tüm araçlar, lastik lastikler, yol tozu ve frenler dahil olmak üzere çeşitli kaynaklardan egzoz dışı emisyonlar üretir. Bu, pillerinin ek ağırlığı sayesinde özellikle elektrikli araçlar için geçerlidir.
Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü’ne göre (benimki vurgusu):
Rejeneratif fren sistemleri, fren aşınmasını azaltabilir, ancak lastik aşınması, yol aşınması ve yoldaki tozun yeniden süspansiyonu, elektrikli araçlardan kaynaklanan egzoz dışı emisyonların önemli kaynakları olmaya devam etmektedir. Bu kaynaklardan gelen egzoz dışı emisyonlar, elektrikli araçlardaki ağır pillerin tipik olarak benzer geleneksel araçlardan daha ağır olduğunu ima ettiğinden, aslında elektrikli araçlar için geleneksel muadillerine göre daha yüksek olabilir. Bu, özellikle daha büyük pil paketleri gerektiren daha fazla özerkliğe (sürüş menzili) sahip elektrikli araçlar için geçerlidir.
Buradaki tek suçlu GM değil. Ford’un yaklaşmakta olan F-150 Lightning’i, fosil yakıtla çalışan eşdeğeri ile kabaca aynı boyutta olsa da, 6.500 pound ağırlığında – veya gaz motoru versiyonundan yüzde 35’in üzerinde daha fazla. Bu, büyük ölçüde, kamyonun zemininde hareketsiz bir şekilde duran 1.800 librelik pil sayesinde.
SUV ve kamyon satışlarındaki patlamanın artan CO2 emisyonlarına ve yaya ölümlerinde üzücü bir artışa yol açtığını yıllardır biliyoruz. Anekdot niteliğindeki kanıtlar, ekstra büyük araçların kullanılmasının sağlıksız yol öfke seviyelerine yol açabileceğini göstermiştir.
SUV kullanan insanlar biraz daha güvenli olsa da, bu sürücüler tarafından öldürülen yayaların sayısı hızla arttı: Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’ne göre Ocak-Eylül 2021 arasında motorlu araç trafik kazalarında tahmini 31.720 kişi öldü. 2006’dan bu yana herhangi bir yılın ilk dokuz ayında en yüksek ölüm sayısı ve ilk dokuz ayda en yüksek yüzde artışı” ajansın raporlama tarihinde.
Ama en azından Hummer EV, bu devasa pilden büyük bir menzil elde etmeli, değil mi? Menzil kaygısı geçmişte kalacak! Tekrar düşün. GM’nin test verilerine göre Hummer EV, bataryada 212,7 kWh kullanılabilir enerji ile tek bir şarjla 329 mil gidecek. Ve gazla çalışan araçlarla karşılaştırmak için bir EV’nin enerji tüketim seviyesi için EPA’nın ölçüm birimi olan 47 MPGe’de (mil başına mil eşdeğeri) enerji tüketecektir.
Bu, Car & Driver tarafından belirtildiği gibi, Rivian R1T elektrikli kamyonun 70 MPGe derecesinden yüzde 33 daha az. (Bir GMC sözcüsü, yayına, brüt araç ağırlığı 8,500 lbs veya daha fazla olan araçların zorunlu olmadığı için Hummer EV’nin MPGe numarasını çıkartma penceresinde göstermeyeceğini söyledi.)
Ağır, verimsiz olabilir, Hummer EV hala otomobil gazetecilerinden ve ABD otomobil endüstrisinde büyük bir değişiklik yapmaya hevesli seçilmiş yetkililerden övgü almaya devam ediyor. Ancak bu rakamlar, GM yeni bir sayfa açtığını iddia ederken, bir Hummer’ın hala sadece bir Hummer, şişkinlik ve hepsi olduğunu hatırlatıyor.